About my approach

Genetically programmed to be a painter, I chose photography at a very early age as a way to survive: it was a profession closest to my preoccupations.

The work of Kurt Schwitters made me abandon gouache painting to start assembling diverse materials and objects. Discovering the 3rd dimension, I became a sculptor for a time, before starting to reconstruct on a small scale my favourite universe: the artists’ rooms.
These mock-ups became the models, in a pictorial sense, for my photographs, and since then I have built them for that purpose.
The polymorphic aspect of my approach has served as guide for the architecture of this website.

A propos de la démarche

Génétiquement programmé pour être peintre, j’ai très tôt choisi la photographie comme métier de survie : le moins éloigné de mes préoccupations.
L’oeuvre de Kurt Schwitters m’a fait abandonner les gouaches pour assembler divers matériaux et objets ; découvrant la troisième dimension j’ai un temps été sculpteur, puis je me suis mis à reconstruire à échelle réduite mon univers de prédilection : les « Artists’rooms ».

Ces maquettes sont devenues les « modèles », au sens pictural du terme,
de mes photographies et depuis je les construis à cette fin .
L’aspect polymorphe de ma démarche a orienté l’architecture de ce site .

Catégories

  • Éditions
  • Textes

Méta

  • Connexion
  • Flux des publications
  • Flux des commentaires
  • Site de WordPress-FR
Skip to content

Philippe De Gobert

  • Modèles & Photographies
  • Editions
  • Documents
  • Biographie
  • Contact
Press Enter / Return to begin your search.
  • 1993-1998
  • 1998
  • 1999
  • 2000
  • 2002
  • 2002
  • 2005
  • 2006
  • 2006
  • 2008
  • 2008
  • 2008
  • 2008
  • 2008
  • 2008
  • 2009
  • 2012
  • 2016-2018
  • 2019-2021
  • 2021
  • 2022
  • 2022
  • 2022
  • 2023

Le Havre, La ville reconstruite

« Du merveilleux en architecture au conte photographique » est le titre que Philippe De Gobert a souhaité donner à cette exposition. Il reflète tout à la fois la structure de l’accrochage en deux parties qui s’enchaînent classiquement, avec une introduction et un développement, mais aussi les étapes d’un projet qui s’est amplifié avec le temps, pour revêtir progressivement la dimension d’un récit.

“From the marvellous in architecture to the photographic tale” is the title chosen by Philippe De Gobert for this exhibition. It reflects both the structure of the hanging in two parts that fit together in classical fashion, with an introduction and a development, but also the stages of a project that has grown in stature over time, so as to gradually take on the dimensions of a narrative.

Annette Haudiquet , directrice du Muma

LH 2281 tirage numérique-digital print 138×104 cm 2020
LH 550 tirage numérique-digital print 104×138 cm 2019
LH 442 tirage numérique/digital print 104×88 cm 2019
LH 1354 tirage numérique-digital print 104×158 cm 2020
LH 1261 tirage numérique/digital print 138×104 2019
LH 5241 tirage numérique/digital print 104×148 cm 2019
Posted in Modèles & Photographies
All images © Philippe De Gobert
 

Chargement des commentaires…